Welkom op de nieuwsbrief

van februari 2024

Belangrijke data in februari:

Zwemmen:  Normaal mogen we terug gaan zwemmen 🥳

dinsdag 20 februari

Vergeet je kind zijn zwemzak niet!  Zwemles behoort tot het leerpakket!

Een nieuw gezicht in de opvang???

Meester Stephen komt juf Melissa af en toe ondersteunen aan het begin van de opvang.

Ken jij ook iemand die ons een uurtje kan komen ondersteunen? Mail naar directie@sintannaschool.be! Wij zijn altijd op zoek naar mensen die op maandag, dinsdag of donderdag een handje kunnen toesteken!

Wat staat er ons allemaal te wachten in februari?

Lichtjeswandeling

Op vrijdag 2 februari biedt de ouderraad een nieuwe activiteit aan! Met de lichtjeswandeling ga je een wandeling doen (+/-3km) waar er opdrachten/verhalen verteld worden. Je hoort het al een fijne en leuke activiteit voor groot en klein. Je kan ook altijd een hapje en drankje komen nuttigen op school!

Wat met de kinderen van de OPVANG?

Uitzonderlijk gaat de opvang die avond door in de gemeentezaal in de Rootstraat  11.

Juf Melissa is telefonisch bereikbaar op het nummer van de school: 02/768.13.83

Pedagogische studiedag 7 februari

Op woensdag 7 februari 2024 is er een pedagogische studiedag voor het volledige leerkrachtenteam.

Er wordt dus geen les gegeven, want de leerkrachten zijn zelf op bijscholing. We voorzien wel opvang in de school.

Deze opvang gaat door van 07:30 tot 18:00.

Indien er om 09:00 nog geen kinderen aanwezig zijn, gaat de opvang die dag niet door.

De tarieven vinden jullie terug in het schoolreglement (bijdragelijst).

Er worden geen warme maaltijden of drank uitgedeeld.

Gelieve dus uw kind van een tien-, vieruurtje en een lunchpakket te voorzien.

Om de opvang praktisch te kunnen regelen, dient u verplicht in te schrijven. Inschrijven kan ten laatste tegen donderdag 01/02/2024 om 12u.

VERPLICHT INSCHRIJVEN HIER

Wat staat er ons nog allemaal te wachten in de toekomst?

Wij nodigen jullie graag uit voor ons WINTERRESTAURANT!

Inschrijven kan via de QR-code of via : https://forms.gle/JZEZxYcya4SdKGhv5 tot 1 maart 2024

Hopelijk zien we jullie allen daar!

❗❕❗❕  Noteer alvast in jullie agenda: SCHOOLFEEST gaat door op zaterdag 22 juni 2024!

vrijdag 7 juni was onder voorbehoud en gaat dus niet door ❗❕❗❕

Meer info volgt later 😁

Terugblik van de maand januari:

Kleuterschool:

We zijn de voorbije weken in de 2de kleuterklas aan de slag gegaan met de boeken van het kleurenmonster. We hebben de verschillende gevoelens herhaald en ook elk gevoel aan een kleur verbonden. De kleuters hebben geleerd hun gevoelens te benoemen en zijn op zoek gegaan naar oplossingen voor als ze zich boos, bang of verdrietig voelen. Elk monster hebben we door middel van een groepswerk versierd en dit is het resultaat!

Lagere school:

In het 4e leerjaar werken ze tijdens de lessen wereldoriëntatie rond het thema "GELD"

Ze oefenen met met “echt” geld om een leuke uitstap te plannen. De kinderen voelen aan de lijve dat niet alles altijd haalbaar is als je maar een beperkt budget hebt.

In het 5de leerjaar hebben ze een activiteit gedaan waarbij de kids complimenten aan elkaar moeten posten wanneer iemand iets goed doet.

De leerlingen van het 6de leerjaar en meester Valentijn hebben het KIVA lied van dit schooljaar in alle klassen van de lagere school gaan aanleren! Kent jouw kind het lied?

Dit is het refrein:

Wij zijn Sint-Anna, Anna,

Een super mega funky toppie straffe school

met keiharde vriendschap

Ja, wij zijn ... Een super mega funky toppie straffe school

met keiharde vriendschap, keiharde vriendschap

Hey...

Zorg in de lagere school:

GROWTH en FIXED MINDSET

Onze kinderen moeten voortdurend voorbereid zijn op een wereld die constant in verandering is. Door leerlingen van onze lagere school de verschillen tussen mindsets aan te leren, proberen we hun veerkracht te bevorderen en ontwikkelen we ze de wil om te leren, zichzelf uit te dagen en anderen te stimuleren - allemaal zaken die ze in de toekomst nodig hebben.

Daarom hebben onze leerlingen de laatste maanden kennisgemaakt met een fixed en growth mindset.(Fixie en Growie)

Met een fixed mindset ga je ervan uit dat je kwaliteiten onveranderlijk zijn, met een growth mindset ga je ervan uit dat je beter en bij kan leren.

Gelukkig kunnen we onze mindset veranderen. Dat is niet eenvoudig!

De leerkuil is een middel dat daarom gebruikt wordt om aan te tonen waar onze leerlingen zich bevinden in hun leerproces.

Onze leerlingen leren zichzelf uitdagen en ontdekken dat door fouten te maken er heel wat wordt geleerd!