Welkom op de nieuwsbrief

van mei 2024

Noteer alvast allemaal in jullie agenda:

SCHOOLFEEST

zaterdag 22 juni 2024

Het is met grote trots en vreugde dat we u allen uitnodigen om samen met ons het 125-jarig bestaan van de Sint-Annaschool te vieren! Het is een mijlpaal die we met heel veel enthousiasme willen delen met jullie.

Het programma van de viering op zaterdag 22 juni belooft een feestelijke en onvergetelijke dag te worden:

14:00 uur: Ceremonie in de Kerk van Duisburg

15:00 uur: Receptie en Feest bij de Sint-Annaschool Na de ceremonie nodigen we u van harte uit om samen met ons te proosten op deze bijzondere gelegenheid!

Bij de Sint-Annaschool wacht u een warm onthaal met een receptie en een feest vol optredens, muziek en vermaak. Jullie zullen genieten van heerlijk eten en drinken, allemaal verzorgd om deze feestelijke gelegenheid te vieren.

Kom en vier met ons mee terwijl we terugblikken op 125 jaar vol herinneringen, successen en gemeenschap.

Samen maken we van deze dag een onvergetelijk moment in de geschiedenis van de Sint-Annaschool en van Tervuren.

Belangrijke data in mei:

Laatste schooldag     vrijdag 28 juni (opvang voorzien tot max. 14 uur)

Zwemmen:

Wij gaan zwemmen op dinsdag 14 & 28 mei

Vergeet je kind zijn zwemzak niet!  Zwemles behoort tot het leerpakket!

Wat staat er nog voor de deur?

1ste Communie en Vormsel

Op zondag 5 mei  om 11u doen er 16 leerlingen van het tweede leerjaar hun eerste communie in de Sint-Katharinakerk te  Duisburg.

De kinderen van Kring 12 vieren hun Plechtige Geloofsbelijdenis en Vormsel op Pinksterzondag, 19 mei 2024 om 11 uur in de Sint-Katharinakerk van Duisburg.

SCHOOLKALENDER 2024 - 2025

Ook volgend schooljaar stelt het schoolteam, samen met de ouderraad weer een schoolkalender samen.

Op maandag 13 mei zullen deze foto's getrokken worden met de kinderen waar de ouders hun toestemming voor hebben gegeven.

We gaan de volgende kalender kleurrijk maken.

We vragen die dag dat jullie kind naar school komt met een T-shirt/pull/kleedje in die kleur en dat de onderkant (broek, short, rokje) in jeans of blauw is.

Elke maand zal in het teken staan van een kleur, elke klas krijgt dus een kleur toegewezen.

september 1KKA: ROOD

oktober 1KKB: ROZE of Fuchia

november 2KK: GEEL

december 3KK: ORANJE

januari 1L: LICHT blauw

februari 2L: DONKER blauw

maart 3L: LICHT groen

april 4L: DONKER groen

mei 5L: LICHT paars / LILA

juni 6L: DONKER paars

Zeeklassen 2de graad

Onze 2de graad vertrekt van 21 mei tot 24 mei naar de Panne voor een week vol plezier, avontuur en allerlei nieuwe leerervaringen.

Benieuwd waar ze naartoe trekken? https://www.flipper.be/photos

Stratenloop met alle scholen van Tervuren

Ook dit jaar doen we weer mee met de stratenloop op woensdag 29/5. De leerlingen lopen van 10u - 11u.

Wie komt er onze kinderen aanmoedigen?

Terugblik van de maand april:

OUDERRAAD: AFTERSCHOOL DRINK

Afgelopen vrijdag was er de eerste Afsterschool Drink!

De mensen die aanwezig waren ... we hopen dat jullie hebben genoten van deze samenkomst!

Degene die er (nog) niet konden bijzijn, tot de volgende keer!

De eerste graad is gaan ´plandelen´.  Ze genoten van de natuur en raapten ondertussen vol enthousiasme afval op. De omgeving van de school ligt er weer kraaknet bij! Hopelijk draagt iedereen zijn steentje bij en kunnen we het netjes houden!