aanmelding basisscholen

2024-2025

Beste ouder,

In de gemeenten Tervuren en Wezembeek-Oppem werken we met een aanmeldingsprocedure voor het Nederlandstalige kleuter- en lager onderwijs voor de basisscholen van het gemeentelijk onderwijs, het onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap (GO!) en het vrij onderwijs.

Wat is aanmelden?

Aanmelden betekent dat je je kind eerst via het elektronische aanmeldingssysteem registreert. Het inschrijven gebeurt daarna. Als bijlage vind je de brochure waarin je alle nuttige en praktische informatie terugvindt. Alle info is ook terug te vinden op www.naarschoolinjebuurt.be Het is ook via deze website dat je je kind kan aanmelden.

Voordelen?

1. Je krijgt voorrang op ouders die de website niet gebruiken

2. Je kan meerdere scholen aanduiden in de volgorde van je voorkeur

3. Je wordt gerangschikt op basis van afstand thuis tot de school of werkplek tot de school

4. Je hoeft niet fysiek aan te schuiven aan de school.

Waarom aanmelden?

We streven ernaar elk kind in Tervuren en Wezembeek-Oppem een plaats te garanderen. En dat zoveel mogelijk in de buurt waar je woont. Zo heeft je kind de mogelijkheid om op wandelafstand naar school te gaan. Met het aanmelden willen we iedereen een gelijke kans geven om in te schrijven in een school van eigen keuze en willen we ook het kamperen aan de scholen vermijden.

Bij het verdelen van de plaatsen houden we ook rekening met het aantal kansarme en kansrijke kinderen. We trachten te komen tot een sociale mix. Een omgeving waar kinderen met verschillende achtergronden met elkaar in contact komen. En zo te komen tot een weerspiegeling van de buurt waar onze kinderen opgroeien.

Wie moet aanmelden?

Alle kinderen geboren in 2022 die voor de eerste keer naar school mogen, ook al is dit pas op 1 september 2025.

Alle kinderen die vanaf volgend schooljaar van kleuter- of lagere school willen veranderen. (kinderen die reeds ingeschreven zijn in een school mag je niet opnieuw aanmelden bij overgang naar het eerste leerjaar in dezelfde school)

Kinderen die op een wachtlijst staan.

Wanneer aanmelden?

Alle info vind je terug in deze brochure of op de website www.naarschoolinjebuurt.be

Groep 2: ALLE andere kinderen

Als je kind is aangemeld, is het nog niet ingeschreven. Zodra je de e-mail hebt ontvangen met het

bevestigingsdocument mag je contact opnemen met de school om een afspraak te maken.

Groep 3: Vrije inschrijvingen

Geen plaats gevonden in de voorgaande periodes en nog niet vermeld op de wachtlijst?

Vanaf 23 mei kan je op de website www.naarschoolinjebuurt.be een overzicht terugvinden van de vrije plaatsen in de scholen.

Wanneer? Je kan zelf naar een school bellen met vrije plaatsen om in te schrijven vanaf 23 mei vanaf 9u. Maak eerst een afspraak met de school. Je moet niet aanmelden. Vermits verschillende scholen eind mei reeds volzet zijn, raden we je echter aan om vooraf digitaal aan te melden.

Aantal vrije plaatsen op onze school: klik hier

Nog een bezoekje brengen aan onze school?

Op woensdag 21/2 doen we nog een laatste rondleiding om 9u.

Inschrijven kan via directie@sintannaschool.be