Welkom op de nieuwsbrief

van maart 2024

Noteer alvast allemaal in jullie agenda:

WINTERRESTAURANT zaterdag 9 maart 2024

Op 9 maart ontvangen we jullie, jullie familie en jullie vrienden graag massaal op ons Winterrestaurant .

Je kan nog inschrijven tot vanavond!  https://forms.gle/JZEZxYcya4SdKGhv5

Belangrijke data :

Zwemmen:

dinsdag 5 maart & 19 maart

Vergeet je kind zijn zwemzak niet!  Zwemles behoort tot het leerpakket!

Wat staat er ons nog allemaal te wachten in de toekomst?

Noteer alvast allemaal in jullie agenda:

SCHOOLFEEST   zaterdag 22 juni 2023

Het is met grote trots en vreugde dat we u allen uitnodigen om samen met ons het 125-jarig bestaan van de Sint-Annaschool te vieren! Het is een mijlpaal die we met heel veel enthousiasme willen delen met jullie.

Het programma van de viering op zaterdag 22 juni belooft een feestelijke en onvergetelijke dag te worden:

14:00 uur: Ceremonie in de Kerk van Duisburg

15:00 uur: Receptie en Feest bij de Sint-Annaschool Na de ceremonie nodigen we u van harte uit om samen met ons te proosten op deze bijzondere gelegenheid!

Bij de Sint-Annaschool wacht u een warm onthaal met een receptie en een feest vol optredens, muziek en vermaak. Jullie zullen genieten van heerlijk eten en drinken, allemaal verzorgd om deze feestelijke gelegenheid te vieren.

Kom en vier met ons mee terwijl we terugblikken op 125 jaar vol herinneringen, successen en gemeenschap.

Samen maken we van deze dag een onvergetelijk moment in de geschiedenis van de Sint-Annaschool en van Tervuren.

Wat staat er ons allemaal te wachten in maart?

Week van de vrijwilliger 2 tot 10 maart!

Het thema van de Week van de Vrijwilliger 2024 is

“Vrijwilligerswerk is een ontdekkingsreis”

De tocht door vrijwilligersland is een groot avontuur, gevuld met ontmoetingen en ervaringen, verschillende sectoren en organisaties, én schatten van vrijwilligers. Vrijwilligerswerk is dus een echte ontdekkingsreis.

Via deze weg willen wij onze vrijwilligers bedanken: de ouderraad, de grootouderraad, het lokaal bestuur, de raad van bestuur, de leesvrienden, de mensen van de warme maaltijden, de gemachtigd opzichters en nog zo veel meer! Samen maken we school!

DANK U!

Bednet Pyjamadag - 15 maart 2024

Elk jaar staan we op Bednet Pyjamadag stil bij alle kinderen en jongeren die wegens ziekte niet naar school kunnen. Bednet zorgt ervoor dat zieke leerlingen toch verbonden blijven met hun klas. Zo zijn ze mee de les én al de rest.

Op vrijdag 15 maart is het weer zover. De kinderen vanaf de 2de kleuterklas tot het 6de leerjaar komen die dag in hun onesie, pyjama of andere slaapoutfit naar school.

Terugblik van de maand februari:

GEDICHTENWEEK in 3KK

Een andere leuke activiteit was het verzinnen van hoe een 'Huttel Tuttel Pruttel' er zou kunnen uitzien. Dit nav. de week van de poëzie waar we met het versje van de Huttel Tuttel Pruttel aan de slag zijn gegaan.

De kleuters kregen het gedicht te horen en mochten samen een Huttel Tuttel Pruttel gaan tekenen. Nadien kregen ze de Huttel Tuttel Pruttel te zien.

ALLES OP WIELTJES 1ste GRAAD

De kinderen van het eerste een het tweede leerjaar zijn in de ban van 'alles op wieltjes' en gingen met dit thema dan ook graag aan de slag.  In klasoverschrijdende workshops oefenden ze fiets- en  andere rijvaardigheden op een parcours in onze school.  Daarnaast maakten ze een echt kunstwerk door kleuren te mengen en knikkers in de verf te laten rollen en deden ze aan de hand van een zelfgemaakte glijbaan ook proefjes over glijden en rollen.  En of ze het leuk vonden !

KSD-nieuws

Alle scholen hebben solidariteitsacties gevoerd tijdens de wintermaanden.

Op onze school was dat de warmste week bijeenkomst.

Op dit moment doen we ook een inzameling Voedselhulp Druivenstreek vzw.

Van 20/2 tot 6/3 mogen de leerlingen diverse onbederfbare voedingswaren naar de school brengen. Volgende eetwaren worden met open armen ontvangen: koffie, melk in brik of plastic, groenten - fruit en vleeswaren in blik, pasta's, rijst, suiker (zakjes of klontjes), spaghetti saus, soep (blik, karton of poeder), confituur, ... De vervaldatum ligt best minstens 3 weken verder dan de ophaaldatum. Geen alcohol aub! Ook lichaamsverzorgingsproducten zijn welkom. Met dank vanwege de minderbedeelden !